Automobilky podľa Hirmana nebudú schopné pripraviť v takom krátkom čase
výrobu niektorých modelov podľa novej normy a niektoré sa už vyjadrili,
že v roku 2025 zastavia ich výrobu. "Toto nie je strašenie. To sú výstupy z automobilového priemyslu," povedal Hirman. Pokiaľ bude emisná norma bez zmien prijatá, bežný občan si už podľa neho nebude môcť dovoliť kúpiť nové auto.
Euro 7 podľa exministra nedáva zmysel ani z toho dôvodu, že znižuje
emisie iba o dve až päť percent, a navyše sa EÚ už dohodla na zákaze
výroby nových áut so spaľovacím motorom od roku 2035. Norma sa má týkať
aj nákladných vozidiel a autobusov, i keď s dvojročným odkladom
účinnosti. Nie je však podľa Hirmana jasné, ako sa s Euro 7 vyrovnajú
výrobcovia týchto vozidiel.
Riešením, ako výraznejšie znížiť emisie z dopravy na Slovensku, je podľa
člena mimoparlamentnej strany Jána Šubáka zníženie priemerného veku
vozidiel náhradou starých vozidiel, ktoré majú podstatne vyššie emisie,
za nové. Majitelia by mali byť motivovaní napríklad štátnou dotáciou za
vyradenie starého vozidla.